Img
Блез Паскал: Како генијот што го измисли калкулаторот ги инспирира младите умови?

Постои нешто магично во начинот на кој децата уште од најрана возраст се воодушевуваат од бројки, поставуваат бескрајни прашања „зошто“ и се обидуваат да создадат нешто свое. Така започнала и приказната на Блез Паскал – француски математичар, физичар и пронаоѓач кој на 18 години го создал првиот механички калкулатор за да му помогне на својот татко.

Роден на 19 јуни 1623 година, Паскал ни покажува колку е важно детето да има средина која ја поддржува неговата желба за истражување. Денес, оваа филозофија е во срцето на едукативната методологија на IQ UP! – франшиза која ја гледа секоја детска идеја како можен почеток на нешто генијално.

Љубопитноста како почетна искра

Децата не учат најдобро кога им се кажува што да мислат. Тие учат кога добиваат можност самите да размислуваат. Наместо пасивно примање информации, тие се вклучуваат во активности кои бараат логика, креативност и одлучност.

Знаењето станува длабоко и применливо кога е вкоренето во искуство – кога децата добиваат предизвик, вистински проблем за решавање или можност самите да истражат. Тогаш тие не само што учат, туку стануваат пронаоѓачи.

Токму на овие принципи се темели методологијата на IQ UP!, која ги поврзува математиката со технологијата, науката со експериментите, инженерството со дизајнот. Децата не добиваат само информации – туку стекнуваат знаење низ поврзани, животни и практични ситуации. Во програмите на IQ UP!, теми како калкулатори, експерименти, логички игри и роботика не се обработуваат само теоретски, туку се користат стратешки и креативно за да се предизвикаат љубопитноста, да се поттикне критичкото размислување и да се изгради љубов кон учењето уште од најрана возраст.

 

Кога идејата станува пронајдок

Калкулаторот на Паскал не е само технолошки напредок. Тој е резултат на потреба, размислување и применето знаење.

Кога децата сами креираат мали проекти, решаваат проблеми, тестираат идеи – тие навистина учат. Не затоа што им е речено што е точно, туку затоа што самите го откриле одговорот. Преку такви процеси тие несвесно градат самодоверба и вештини кои се применливи и надвор од училницата – во животот.

Средина што инспирира, а не ограничува

Како што Паскал имал слобода да истражува надвор од тогашните образовни рамки, така и денес е клучно децата да учат во средина што не ги ограничува со страв од грешки, туку ги охрабрува да прашуваат, да пробуваат и повторно да се обидат.

Кога се учи во таква поддржувачка и поттикнувачка околина, знаењето не се сведува на меморирање, туку станува дел од искуството. Детето не е само ученик, туку истражувач, креатор, мислител.

Паскал и идните гении

Паскаловата приказна не е само дел од историјата на науката. Таа е потсетник дека секое дете има потенцијал да открие нешто генијално – доколку се најде во средина што инспирира. Денес, преку современи СТЕМ-програми, ваквата средина станува сѐ подостапна. А таму каде што љубопитноста на децата се среќава со вистинските алатки и поддршка, почнува вистинското учење.

 

Дознајте повеќе за методологијата и програмите на IQ UP!

Револуција во детската едукација која го менува начинот на кој децата учат, истражуваат и се развиваат.

www.iqup. mk/